Tuesday, August 25, 2009

SELAMAT...

Assalamualaikum wbt.
.
Captain's Log 25th August 2009 (hari gaji org Astro)
.
Rasanya belum terlambat lagi kot aku nak mengucapkan selamat berpuasa kepada semua pengunjung blog ni. Aku sebenarnye banyak benda nak update kt blog ni. tp disebabkan terlampau banyak, maka aku taktau mane satu nak di"update" dulu. Last2 aku mengambil jalan pintas utk tidak membuat sebarang update. Sebab kalau aku update banyak2 pun, korang cuma akan bace yg paling atas aje. hahaa
.
So di sini aku ingin mengambil kesempatan utk remind korang semua, puasa jangan tinggal. Tapi kalau puasa aje lebih tp semayang tinggal, tak guna jugakkan? sama gak kalau semayang penuh, time puasa ade alasan gastrik pulak. Adakah itu menjadikan seseorang itu pada status neutral? aku rase tak...



.
Satu lagi sambutan yg hadir pada bulan ni. Jangan dilupakan hari bersejarah negara kita merdeka. Masyarakat skang mmg dah kurang patriotik sikit. Korang tengok aje laa kt mane2. Contoh; kalau ade org menyanyi lagu Negaraku, korang berdiri tegak tak? Kalau yg duduk, akan terus duduk... Pernah ade mat salleh yg lebih hormat pada lagu Negaraku tu, berbanding rakyat negara ni sendiri. Kenanglah jasa mereka2 yg terkorban masa dulu2 semata2 berkehendakkan satu kebebasan. Tapi cuba korang fikir2 balik. Kita ni benar2 merdeka ke? Apa erti kata MERDEKA yg sebenarnye? Kenapa kadang2 korang terasa mcm "nak buat benda ni tak boleh, nak buat benda tu x boleh".. Kenapa?

..
Fikir2 kan...
.
(Kadang2 kita perlukan bermacam alasan)

8 Comments:

  1. SwapNAVY said...
    We are proud to be Malaysian,
    Sir Copper Jr said...
    selamat bepuasa dan selamat sambut hari merdeka.

    orang yang kibar bendera dan buat2 patriotik walaupon tatau apa erti merdeka adalah lebih baik daripada orang yg tau erti kemerdekaan tapi malas nk buat apa2.
    kakJAHku said...
    kat blog aku ada aku kibar2 bendera..
    kira aku nih patriotik ke x??
    :P
    Baizura S. said...
    tak sangka pesal ni patriotik gak rupanya. hehe

    selamat berpuasa.
    Qen said...
    wahhhh.. semangat kan ko pesal..
    'D' said...
    puasa JANGAN tinggal?? hmmm...tiba2 perkataan 'mekdi' dan 'kereta' terlintas dikepala...hoorayy...selamat berpuasa...
    Baizura S. said...
    aku tak tau la apa masalah dgn page ko ni. aku dgn qen try nak letak url ko kat link, tp tak invalid.
    pishangg said...
    merdeka! slmt berpose jgk. :)

Post a Comment